środa, 27 stycznia 2016

Czy scenarzyści czytają książki?



Pewnie nie raz oczekiwaliście premiery filmu napisanego na podstawie książki, którą uwielbiacie. Ja tak miałam wiele razy. Niestety w większości z tych przypadków zawiodłam się na filmie. Stąd moje pytanie. Czy scenarzyści czytają książki, na podstawie których piszą scenariusze? Osobiście sądzę, że nie robią tego zbyt często.
Spotkałam się chyba z tylko jednym filmem, a w sumie to jest cała seria, która według mnie jest lepsza jako filmy. Wiem, że pewnie część z was nie poprze tego co powiem, ale za taką serię uważam Opowieści z Narnii i to wszystkie. Pierwszą część czytałam 2 razy, a drugą raz i powiem wam, że sam styl pisania autora po prostu mi nie odpowiada. Za to filmy są na prawdę dobre i zawsze oglądam je z przyjemnością.

Ale dzisiejszy post wcale nie wziął się od tych książek. Parę dni temu pojawił się trailer Wiernej. Nic o tym nie wiedziałam. Ale dzisiaj dzięki jednej z booktuberek, które oglądam odwiedzałam się o nim i od razu go obejrzałam. Mieszane uczucia co do serii miałam już po zobaczeniu w kinie Zbuntowanej, ale to co zobaczyłam w tym zwiastunie przeszło moje najśmielsze oczekiwania. W trakcie oglądania na ustach miałam takie słowa: "WT, przepraszam ale czy ja może nie czytałam innego zakończenia tej serii? Nie przypominam sobie, żeby akcja tej części działa się na Marsie." Tak dokładnie taka była moja reakcja i stąd moje pytanie, bo ja na prawdę wątpię w to że scenarzysta, który pisał ten scenariusz przeczytał książkę.

Podobnie miałam z niektórymi częściami Harrego Pottera. Sadzę, że pierwsze trzy filmy są zrobione na prawdę dobrze. Jednak mimo, że nie uznaje pozostałych za filmów złe, to sądzę jednak, że najważniejsze wątki powinny zostać zachowane, bo inaczej osoby które nie czytały książek nie zrozumieją całej fabuły. Ja rozumiem to, że film nie może trwać pięciu godzin, ale po prostu nie rozumiem pomijania istotnych faktów.

Napiszcie mi w komentarzu, co o tym sądzicie i do zobaczenia w sobotę
Luna :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Obserwuję

Szablon